Categories
Lifestyle

Voordelen van vegan worden

Elk jaar nemen steeds meer mensen de beslissing om vegan te worden, en terecht! Er zijn zoveel geweldige manieren waarop veganisme ons leven kan verbeteren: fantastische gezondheidsvoordelen, minder stress voor ons milieu, efficiëntere manieren om onze bronnen te gebruiken en nog veel meer!

Er zijn zoveel unieke redenen waarom iemand ervoor kiest om een ​​veganistische levensstijl aan te nemen. Als je nadenkt over de overgang naar veganisme, is het belangrijk om na te denken over je moraal en de redenen waarom deze levensstijl je aanspreekt. Een grote verandering in levensstijl is gemakkelijker vol te houden als u van harte in uw beslissing gelooft. Denk na over de normen waaraan u zich verantwoordelijk houdt, en wat u helpt bij het beslissen wat goed en fout is.

Gezondheidsvoordelen

Een veganistisch dieet kan een van de gezondste manieren zijn om te leven. Plantaardige diëten moeten veel vers fruit en groenten, volle granen, bonen, peulvruchten, noten en zaden bevatten. Omdat veganistische diëten vaak sterk afhankelijk zijn van deze gezonde nietjes, bevatten ze meestal meer vitamines, mineralen, fytochemicaliën en vezels. Gezonde veganistische diëten zijn rijk aan vitamines B1, C en E, foliumzuur, magnesium en ijzer, terwijl ze ook weinig cholesterol en verzadigde vetten bevatten.

Veganistische diëten kunnen gezond zijn voor iedereen van elke leeftijd, inclusief kinderen, zwangere en zogende vrouwen en ouderen. Het is belangrijk op te merken dat veganisten speciale aandacht moeten besteden aan hun dieet om specifieke tekorten aan voedingsstoffen te voorkomen. Er is weinig risico op een tekort in een goed gepland veganistisch dieet.

Effecten op het milieu

Er was een tijd tijdens onze evolutie dat het eten van vlees noodzakelijk was om te overleven. Het is zelfs een van de redenen waarom we hier vandaag zijn! Onze omgeving zal ons huidige niveau van voedselproductie echter niet veel langer kunnen ondersteunen. In 2010 brachten de VN een rapport uit waarin werd aangemoedigd om wereldwijd afstand te nemen van dierlijke producten. De effecten van de landbouw zullen naar verwachting aanzienlijk toenemen als gevolg van een toenemende bevolkingsgroei van dierlijke producten. In tegenstelling tot fossiele brandstoffen is het moeilijk om naar alternatieven te zoeken: mensen moeten eten. Een substantiële vermindering van de effecten zou alleen mogelijk zijn met een substantiële wereldwijde verandering van het dieet, weg van dierlijke producten.

Categories
Lifestyle

Alles wat u moet weten om een yoga-levensstijl te leiden

Yoga is een manier van leven. Het gaat veel verder dan onze lessen en trainingen, en strekt zich uit tot elk aspect. De yogische levensstijl is zeer gunstig voor onszelf en voor de wereld om ons heen. In deze tijden van milieucrisis, als we allemaal de eed afleggen om een ​​paar veranderingen aan te brengen om de yoga-levensstijl aan te nemen, kunnen we de wereld een betere plek maken.

“Yoga is een levensstijl en niet alleen een soort oefening om fit en gezond te blijven. Het is een wetenschap die de eindeloze mogelijkheden van onze geest en ziel ontplooit. ”- Anamika Mishra

De oude Indiase benadering van yoga was heel anders dan hoe we het zien. Yoga was niet alleen een onderdeel van het leven; het was een manier van leven. Het eindigde niet met een sessie, maar vormde het dagelijkse leven. De asana’s en ademhalingsoefeningen zijn slechts één onderdeel van de Yogische levensstijl.

Deze manier van leven omvatte het bestuderen en diepgaand begrijpen van de Yogische filosofieën, het verdienen van goed karma, het afstemmen van chakra’s, vriendelijkheid tegenover anderen, bewustzijn van onze omgeving en dankbaarheid voor alles wat we hebben. Deze levensstijl is zeer gunstig voor ons eigen welzijn, fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel, omdat het ons helpt betere mensen te zijn.

Het is ook attent op de planeet. In de nasleep van de huidige omgevingsomstandigheden en klimaatverandering, als we allemaal proberen de yoga-levensstijl over te nemen, kunnen we een echt verschil maken.

Yoga als levensstijl

Simpel gezegd, het aannemen van een yoga-levensstijl houdt in dat we proberen ons dagelijks leven te leiden, geïnspireerd door de manier van leven die de oude Indiase yogi’s leefden. Het is een toewijding die we aan onszelf doen, een begrip van waar wij mensen staan ​​in het ethos van deze wereld, onze relatie met de andere soort en de planeet.

Deze levensstijl brengt een bewuste verandering met zich mee in onze algehele manier van leven en vooruitzichten. Het zal de fysieke gezondheid verbeteren, het risico op ziekten verminderen, veroudering vertragen en helpen om de huidige aandoeningen onder controle te houden. We zullen ook een sterke verbetering in mentale gezondheid zien, evenals ons perspectief als we de yoga-levensstijl aannemen.

Categories
Lifestyle

Belangrijkste geheimen over hoe je de yoga levensstijl kunt leven

We hebben er allemaal aan gedacht om op een bepaald moment in ons leven een gezonde levensstijl te leiden en hebben uiteindelijk de rigoureuze sportschoolroutine niet gevolgd. Yoga-levensstijl is echter gemakkelijk te volgen redder die een aanvulling vormt op onze overvolle schema’s en hectische routine.

Yoga doen is voor sommigen een vorm van lichaamsbeweging, terwijl anderen het zien als een manier van meditatie die de stress uit hun leven haalt. Maar de eigenlijke essentie van yoga ligt ergens diep. Yoga gaat niet alleen over het beoefenen van verschillende houdingen op de yogamat of diep in- en uitademen; yoga is een geheel nieuwe levensstijl.

Nu rijst de vraag, hoe de yoga-levensstijl te leven? Sommige yogi’s geloven dat het regelmatig beoefenen van yoga, gevolgd door meditatie en het consumeren van biologische voeding, is waar het bij yoga om draait. Maar de waarheid van yoga levensstijl is niet beperkt tot alleen de fysieke aspecten; het gaat erom je lichaam, geest en ziel in volledige harmonie bij elkaar te houden.

1. Personaliseer uw plaats

Yoga draait helemaal om meditatie en het ontspannen van je innerlijke zelf. De eerste stap om het goed in je leven op te nemen, is door je huis aan te passen met dingen die je kalmeren. Het toevoegen van natuurlijke producten aan uw levensstijl kan een goed begin zijn. Je kunt altijd planten, aromatherapie-oliën en geurkaarsen meenemen om je dichter bij de natuur te voelen.

2. Pas je garderobe aan

Je yogaroutine is onvolledig zonder je garderobe te vernieuwen. Het dragen van losse en comfortabele kleding zal je helpen ontspannen en tot rust komen, vooral in je persoonlijke ruimte. Investeren in een goede yogabroek, losse katoenen broek, korte broek en yogamat kan op de lange termijn zeer lonend zijn. Je kunt het doen zonder in te boeten op het budget door de Ana Heart USA-winkel te bezoeken voor betaalbare en hoogwaardige yogakleding!

3. Wees eerlijk tegen anderen en tegen jezelf

Als je eenmaal hebt besloten om de reis van de yoga-levensstijl aan te gaan, moet je de waarheid gaan spreken. Eerlijkheid is de sleutel tot elke goede stap die je in je leven zet, en als je leeft, probeert het yogaleven de waarheid in alles te omarmen en te spreken wanneer je de kans krijgt. Probeer allerlei soorten leugens te vermijden, of het nu groot of klein is, want een leugen is altijd een leugen.

Maar er zijn momenten waarop je de waarheid aan iedereen vertelt, behalve aan jezelf. Het is essentieel dat u nadenkt over uw acties en deze met de grootste eerlijkheid evalueert. Doe een kleine oefening voordat je aan je yoga begint, zoals een tijdje achterover leunen en alles wat in je opkomt reflecteren, kan je helpen de innerlijke rust te vinden waarnaar je op zoek bent.

4. Zoek naar nieuwe yogastijlen

Iedereen is anders en heeft andere behoeften. Je kunt je favoriete yogastijl kiezen waardoor je je het meest vredig voelt en verbonden bent met jezelf. Er is een breed assortiment om uit te kiezen, elk met een aantal unieke kenmerken en concepten. Anusara, Ashtanga, Bikram, Hatha, Iyengar en Jivamukti zijn enkele van de stijlen waar je voor kunt kiezen. Laat u niet vastlopen door de ingewikkelde namen en bestudeer ze een beetje om uw perfecte match te vinden!

5. Blijf kalm en stress niet

Wanneer je het yogaleven begint te leven, zullen de dingen voor je op hun plaats vallen. Maar dat gebeurt niet van de ene op de andere dag zoals bij elke andere therapie; het kost tijd. Dus de volgende stap van het yogaleven helpt je om je stress te beheersen, wat misschien onmogelijk lijkt met je drukke schema, maar als er wil is, is er een manier!

Categories
Lifestyle

Hoe een yoga-levensstijl te leven

Elke keer dat we naar een yogahouding gaan of een pranayama beoefenen, verdiepen we ons vermogen om ons lichaam, onze ademhaling en onze focus te beheersen. Evenzo, wanneer we dieper ingaan op de filosofie van yoga, beginnen we van nature te eten, slapen, lief te hebben en meer als yogi’s te denken. Als je verlangt naar praktische manieren om alle takken van yoga in je dagelijkse leven op te nemen, is het misschien tijd om te ontdekken hoe je een yoga-levensstijl kunt leiden.

Wat is een yogische levensstijl?

Een yogische levensstijl houdt in dat we bewust onze houding, gewoonten en algemene levenswijzen vormgeven om meer in overeenstemming te zijn met de filosofieën, principes, moraal en ethiek van yoga. Hoewel we allemaal een zeer individuele manier hebben om een ​​yogische levensstijl te implementeren, zijn er een paar richtlijnen die we allemaal kunnen volgen.

Ten eerste moeten yogi’s levensstijlkeuzes maken die hen naar een plek van sattva brengen, een staat van gelijkmoedigheid en innerlijke vrede. Ten tweede moeten het tot stand brengen en behouden van een gezond lichaam, een gefocuste geest en een kalm hart prioriteiten zijn. Ten slotte moet een yogische levensstijl bevorderlijk zijn voor het nastreven van yoga, waarheid en spirituele kennis.

Een yogische levensstijl leiden, betekent niet dat je naar een ashram moet verhuizen of een teruggetrokken kluizenaar moet worden bovenop een berg. Je levensstijlkeuzes zullen weerspiegelen en worden afgestemd op de ashrama, of het stadium van yoga dat je momenteel nastreeft. Het invoeren van een yogische levensstijl kan ook zo geleidelijk zijn als nodig is op basis van je huidige levensomstandigheden. Je volledig inzetten voor een yogische manier van leven kan er uiteindelijk toe leiden dat je verhuist, anders eet, van baan verandert en nieuwe vriendschappen ontwikkelt – als dat de bedoeling is, kom je er op tijd bij.

Eet als een yogi

Traditioneel is een yogadieet vegetarisch of veganistisch, maar wat belangrijker is, is het minimaliseren van tamasische dierlijke eiwitten en het eten van meer sattvisch en voedselrijk fruit, groenten, volle granen en peulvruchten. Idealiter zou je moeten proberen om voedsel te eten dat biologisch, minimaal verwerkt, in het seizoen en lokaal geteeld is.

Slaap als een yogi

Acht uur lang slapen is essentieel voor een yogi om een ​​gefocuste en heldere geest, een uitgerust en energiek lichaam, een robuust immuunsysteem en een gelukkig hart te hebben. In het ideale geval plant een yogi zijn slaaptijd in zodat hij bij zonsopgang kan ontwaken – het beste moment van de dag om yoga of meditatie te beoefenen.

Heb lief als een yogi

Het omarmen en beoefenen van de vijf yama’s, de morele, ethische en maatschappelijke richtlijnen voor de praktiserende yogi, is gunstig voor het creëren van authentieke, intieme, medelevende en duurzame gezonde relaties. Geweldloosheid jegens anderen beoefenen, vermindert pijn en schept vertrouwen. Door met anderen onze waarheid te leven en te spreken, wordt duidelijke en eerlijke communicatie tot stand gebracht.

Categories
Lifestyle

Valtips voor gezond leven

Een kneepje hangt in de lucht, aangezien de zomer afneemt in het herfstseizoen. Het voetbalseizoen begint, net als school. De feestdagen staan ​​voor de deur. Zo is het griepseizoen. Om u de komende maanden gezond te houden, hebben we deze tips:

1. Neem een ​​time-out voor de achterklep

Het is een volledig Amerikaans tijdverdrijf – het achterklepfeest! Bumperkleven is vandaag veel verder gegaan dan hamburgers en friet. Je vindt er alles, van kaasdip tot pittige kippenvleugels.

Wanhoop niet: uw achterklepspreiding hoeft uw plan voor gewichtsverlies niet buiten spel te zetten. Gegrilde kabobs zijn geweldige gerechten op het veld. Spies gewoon groenten, fruit en mager vlees en geniet van je favoriete marinade. Zeevruchten, salsa’s, wraps en stoofschotels eten ook goed.

2. Slaaptips om het gewicht van kinderen te helpen

Krijgt uw kind voldoende slaap? Als dit niet het geval is, kan dit meer invloed hebben dan slaperigheid op school. Studies suggereren dat er een verband kan zijn tussen beknibbelen tijdens het slapen en overgewicht. Slaapgebrek kan de hongerhormonen verhogen – dus kinderen eten meer. Ook zullen kinderen minder snel bewegen (en calorieën verbranden) als ze moe zijn.

3. Stoppen met roken: u komt niet aan

Als je eindelijk hebt besloten om de gewoonte te schoppen, is er goed nieuws: stoppen met roken zal je op de lange termijn niet aankomen. Sommige mensen halen al vroeg 4 of 5 pond op, maar dat is slechts tijdelijk.

Categories
Uncategorized

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!